A Bavaria jachtok 1978 óta a kimagasló ár-érték arányú vitorlás hajók megtestesítői.
A Bavaria Yachtbau GmbH - Európa egyik legnagyobb és legsikeresebb jachtépítő vállalkozása - a leghíresebb jacht-tervező irodákkal történő sokévi, intenzív együttműködése során olyan gyártmánysorozatot fejlesztett ki, amely kitűnik visszafogott és értékálló hajói révén.
A legmodernebb előállítási módszerek következetes alkalmazásával, a modern számítógépes technika bevonásával és a magas kézműves jártassággal sikerül megvalósítani a jachtok kiváló áron történő előállítását.
Ezt a kedvező árat a Bavaria hajógyár továbbadja ügyfeleinek.
A Bavaria hajógyár teljesítménye folyamatos növekedést mutat. Mintegy 3.500 db 28 és 50 láb közötti vitorlás és motoros hajó hagyja el évente a gyárat, az előállítás kb. 620 munkatárs közreműködésével történik.
Hozzáértő forgalmazó partnerek hálózata garantálja a jachtok professzionális kiszállítását, a helyi szakszerű szervizt, a közvetlen kapcsolattartást a jachtok tulajdonosaival.
A Bavaria jachtokat a világhírű Farr Yacht Design tervezőiroda jegyzi, mely motorcsónakok és vitorlás jachtok tervezésére és kivitelezésére specializálódott. A legmodernebb technikai eszközök segítségével, óriási hajógyártási tapasztalattal és szeretettel tervezik itt a Bavaria számára a világ legszebb és legjobb jachtjait.
Modern gyártási módszerek garantálják a legmagasabb minőséget és szolgálják az Ön biztonságát.
A Bavaria hajógyár kizárólag kipróbált műanyag-technológiát alkalmaz a gyártás során. Az eredmény egy olyan minőségű hajó, mely a kritikus pontoknál magasan az előírt követelmények felett teljesít.
Ez a vízen emeli a passzív biztonságot, növeli a jachtok értékállóságát, és kényelmesebbé teszi az életet a fedélzeten.
A Bavaria hajógyár hajóit az Európai Unió sporthajókra vonatkozó 94/25 számú utasításai szerint és a Germanischer Lloyd felügyelete alatt építi meg.
A Bavaria hajógyár lamináló csarnoka a hajófedélzetek és hajótestek minőségi és gazdaságos gyártását valósítja meg. A sablontároló az első állomás egy új jacht építésénél. Itt tárolják minden forgalomban levő hajó törzsének negatív sablonját. A több mint 50 sablont minden használat előtt és után alaposan megtisztítják, és megvizsgálják a rajtuk fellelhető esetleges hibákat, sérüléseket. Amikor egy ügyfél lead egy megrendelést, a szükséges sablont még egyszer alaposan megtisztítják. A sablon egy gyártósoron fut végig és a fröccsöntő kamrába szállítják.
Egy robot a sablont egyenletes gélbevonattal tölti ki. Két horizontális és egy vertikális bevonat szórásával a jacht egy 0,7 mm vastagságú külső felületet kap. A felhasznált gélbevonat és az első két réteg üvegszál vízálló szigetelőréteggel vonja be a hajótestet, és időtálló átszivárgás elleni védelmet garantálnak annak. A gélbevonat száradása után kézzel, gondosan rétegezik fel az üvegszál réteget. A törzs úgyszólván befelé épül. A padlózatnál, ahol a későbbiekben a legnagyobb behatások érik a hajót, a lemezt különösen megerősítik. A klimatizált csarnokok állandó páratartalom- és hőmérsékletellenőrzésével garantálják a laminálási folyamatot.
Az előre kiszabott üvegszál szövet garantálja az előírásnak megfelelő laminált felépítést. Az egyenkénti üvegszál rétegek felhelyezése után az esetleges levegőbuborékokat görgők segítségével távolítják el. Egy meghatározott kötési idő után a hajótest vízfelület feletti részét még egyszer megerősítik. A poliészterből készült szendvics lamináltszerkezet felel a törzs merevségéért és hőszigeteléséért. A felhasznált anyagok és technológiák következtében ozmózis ellen 5 év garancia biztosított.
A kész hajótestbe padlómerevítő bordázat kerül beépítésre. Az U- alakkal elkészített padlómerevítő bordázat is üvegszál gyantából áll. A szelvény egyes cellái a törzs szükséges merevségéért felelősek. A vitorlás hajók padlómerevítő bordázatába ezen kívül egy nemesfémprofil is beszerelésre kerül az árboc felőli részre. A későbbiekben erre a fémidomra helyezik az árbocot. Ez a terület különösen masszívan lesz kivitelezve, az itteni, későbbiekben erős igénybevétel miatt.
Minden termék és a sablonok tárolása a teljes munkafolyamat során klimatizált csarnokban történik. Ez a sablonok hosszú életének fenntartását, az egyenletes kötést, és ezzel a hajótestek minőségét szolgálja. A hajótest szilárdsága és a helyes anyagtulajdonságok bevizsgálása független ellenőrök által történik.
A laminátba a hagyományos üveggyapoton kívül, úgynevezett multiaxiális üvegszövetet is bedolgoznak. A különösen veszélyeztetett részeknél, a hajóorr felületén törést akadályozó aramid szövet védi a hajót. Az aramid egy olyan anyag, amiből golyóálló mellényeket is gyártanak.
Az egyenletes száradás miatt a sablonokat a hajótesttel és fedélzettel együtt a hőkamrába viszik. A hőkamra után a hajótestet célzott légnyomással és daru segítségével emelik ki a sablonból. Ehhez meglehetősen nagy kézügyesség és pontosság szükséges, mert a teljesen elkészült hajótestnek nem szabad megsérülnie. A hajótest gyártásával párhuzamosan, egy másik részlegen a fedélzetet készítik.
A Bavaria hajógyárban a hajókat futószalagon készítik el. A hajótest és a fedélzet egy sínrendszeren keresztül jut el az egyes szerelő állomásokhoz. A hajók gyártása a fedélzet szerelésével kezdődik. A hajóvereteket, hajóablakokat és csörlőket előre felszerelik.
A különböző átfutási idők miatt a kis és nagy hajókat különböző futószalagon készítik. A futószalagon a munka a legkisebb részletekig megtervezett.
A Bavaria hajógyárban nem csak a bútorkészítés történik automatikus CNC gépekkel. Ezt a gyártási filozófiát újra megtaláljuk a fedélzet szerelésének előkészületeinél is. A hajószerelvények és ablakok szerelése előtt marásokat és fúrásokat szükséges elvégezni. Azért hogy ezek a munkálatok automatikussá válhassanak, a Bavaria hajógyár évekkel ezelőtt kifejleszttetett egy egyedülálló CNC-gépet. Minden jacht fedélzeti alaprajza, széria- és extrafelszereltség képe tárolva van a számítógépekben.
Az automata a jachtmodellt automatikusan felismeri. Kevesebb, mint egy órán belül minden később szükséges ív és nyílás elkészül. A munka, amely hosszadalmas kézi munkát tenne szükségessé, a technika segítségével időben minimálisra csökken.
A hajótesten ezzel egyidejűleg egy robot dolgozik. Egy speciálisan összeállított program szerint a gép itt is marat, csavaroz és vág. Kézzel készített munka ilyen 100%- os pontossággal nem lenne elvégezhető. A robotok precizitása hozzájárul a hajók magas minőségéhez.
A kész fedélzetek automatikusan a fedélzetépítőbe kerülnek, 20 percenként állomásról-állomásra. A dolgozóknak nem kell a szerszámokkal és anyagokkal fedélzettől-fedélzetig vándorolniuk, gyakorlatilag a szerelendő hajó jön hozzájuk. Minden alkatrészt a gyártópálya mellett tárolnak. Ez a szerelőknek utat és időt takarít meg. A fedélzet építése során a felső fedélzetet gyakorlatilag készre szerelik. A fedélzeteken szereplő folyamatjegyzék garantálja, hogy a jacht pontosan a vevő kívánságainak megfelelően készüljön. A gyártási folyamat utolsó állomásán a hajófedélzetet teljesen készre szerelik, végezetül megtisztítják és polírozzák.
A fedélzet építésével párhuzamosan a korábban készre szerelt hajótestek további munkálatai zajlanak. A törzsek belső oldalát “top-coat”- tal kezelik. A vitorlás hajóknál ebben a gyártási szakaszban történik a motor beszerelése. A hajó motorgyártója ezt “just-in-time” szállítja. A motorok tesztelése már a gyártónál megtörtént, így azok azonnal beszerelhetők. Tudnunk kell, hány lóerős motort szeretne az ügyfél. A gyár a szériagyártás ellenére az ügyfél egyedi kívánságait is figyelemmel kíséri. A hajótest 5 állomással hátrébb kerül, és itt kezdődik el a belső kialakítása. A hajókat méret szerint helyezik a gyártószalagra.
A Bavaria hajógyárban a bútorelemek CNC gépek és robotok által készülnek, milliméter pontossággal. Ezen koncepció alapján a gyár nagy figyelmet szentel annak, hogy a kidolgozás egy saját asztalosműhelyben történjen. Minden bútoralkatrész egy automata által kétkomponensű egyenletes lakkréteget kap.
A bútorelemeket úgy tervezték, hogy a hajótest és fedélzetilleszkedések minden helyzetben hozzáférhetőek legyenek.
A heti igény a lapokra – ajtók, szekrény, kabin - kb. 3500 db. Ez a darabszám az automata gépek munkájával, 4 alkalmazott segítségével 1 hét alatt készül el. Az első CNC gépek feldolgozzák a lapokat, majd a rakodórobotok visszahelyezik a szalagra. Amikor minden lapot kívánság szerint feldolgoztak, visszarakják azokat ismét a szállítókocsira. Minden teljesen automatizált.
Ezzel az automata szállító rendszerrel végzik az asztalosműhelyben az összes anyag mozgatását. A lakkozóban először eltávolítják a fa alkatrészekről a fűrészport. Az első két lakkréteg felhordása után az alkatrészeket egy kemencében rövid ideig szárítják. Ezt két további lakkréteg követi. Ezt követően a négy lakkréteget teljesen megszárítják, és UV- fénnyel megkeményítik, mielőtt még két lakkréteget ráfújnának. Majd ismét megszárítják és megkeményítik. Így kap minden fa alkatrész hat rétegben lakkozott felületet. Egy mozgatórobot a részeket a másik oldalukra fordítja, és még egyszer végighúzza a lakkozó utcán. Amint készen vannak az elemek, felpakolják őket az adott hajónak megfelelően, és a bútorszerelésre szállítják.
A bútorok összeállításánál kizárólag kézimunkát alkalmaznak, legyen az szalonasztal ülősarokkal, vagy akár egy komplett konyha. Természetesen minden szolgáltató eszköz beszerelése itt történik: mosogató, tűzhely, hűtő, egészen a szemetesig. A vízhez és elektromos áramhoz szükséges csatlakozók már elő vannak készítve, amikor a bútorok a végső ellenőrzéshez érnek. Amint ezeket elvégezték, a végső összeszerelőbe kerülnek, ahol beszerelik őket a hajótestbe.
Amikor egy jachtot a gyártószalagról a készre szerelés helyére visznek, a gyártósoron már készen állnak az asztalosműhely által legyártott bútorok. A vitorlás hajóba először a rekeszeket, válaszfalakat, és az előkészített bútorokat helyezik be.
Minden bútort és válaszfalat belaminálnak a törzsbe. A hajótest mozgatása állomásról-állomásra automatizáltan történik. A bútorok után az ellátó vezetékek beépítése következik, végezetül megtörténik a hajó elektromos szerelése. Lehetőség szerint minél több munkafázist végeznek el a még nyitott hajótestben, mivel ez a szerelőknek nagy mozgásszabadságot jelent, ezáltal precízebb munkát eredményez.
Amint elvégezték a jacht összes belső munkálatát, felhelyezik az előkészített fedélzetet. A törzset és fedélzetet a kapcsolódásuknál tartós-elasztikus ragasztóval erősítik meg. Ezután csavarozzák, és helyenként laminálják. A fedélzetre navigációs készüléket szerelnek, műszereket csatlakoztatnak és ellenőrzik a motorvezérlést. Beillesztik a hajópadlót, beszerelik a szalonasztalt és elvégzik a még szükséges famunkálatokat. Itt is él az alapelv, hogy rövidítsék az utat, pénzt és időt takarítsanak meg. Időközben a jacht a készre szerelés utolsó állomására érkezett. Kevesebb, mint 8 nap áll a hajó mögött, mióta megkezdték felépítését, kezdve a sablon gélbevonattal történő lefújásával.
Még egy nagyon fontos része hiányzik a hajónak. A tőkesúly.
Hajómodelltől függően akár 5 tonna ólom várja, hogy egyesüljön a hajóval. Ez a vitorlás hajó építésének egyik legnagyobb odafigyelést igénylő munkája. A tőkesúlyt vertikálisan lézerrel ellenőrzik. A tőkesúlyhoz közeli területen megvizsgálják, majd dokumentálják a hajótest laminálását. Ezután felviszik a tömítőanyagot és a hajótestet a tőkesúly fölé emelik. A szakemberek számára nagy odafigyelést igényel, gyorsan és koncentrálva kell dolgozniuk. A hajótestnek precízen a tőkesúlyon kell ülnie, mielőtt megköt a ragasztó. Újra és újra ellenőrzik a hajó vertikális egyensúlyát, amíg elérkezik a végérvényes jóváhagyás. Csak ezután csavarozzák be a hajó belsejében a tőkesúly csavarokat. Végezetül a kormánylapátot építik be.
Időközben a fedélzeten elvégzik az utolsó munkálatokat is.
A gyártási megbízás alapján végigkísérik a hajó összes építési fázisát, majd elvégzik a végső ellenőrzést. A hajót a kiépítés minősége, funkcionalitása, és teljessége szerint vizsgálják. Ha az ellenőr zöld jelzést ad, a gyár befejezte a munkát, a hajót a raktárba szállítják, ahol útra készen vár a szállításra.
A gyár minden jacht elkészülési idejét ismeri, már előre tájékoztatni tudja a kereskedőt a várható szállítási időpontról. Ő megbíz egy hajószállításra specializálódott szállítót, aki Giebelstadt- ba megy a jachtért.
A Bavaria jachtok a világ minden részén örömet szereznek ügyfeleinknek.
A Bavaria Yachtbau az első hajógyár, mely a sorozatgyártásba konzekvensen beépítette az automatizálást.
A hajógyárban naponta 14 vitorlás jachtot és 5 motoros jachtot készítenek. A gyár az évek során a legmodernebb technika segítségével folyamatosan javítja a jachtok minőségét, bővíti szériafelszereltségét és mindemellett ügyfeleinek költséget takarít meg.
Továbbfejlesztették a “just-in-time” gyártást is. A a jacht minden tartozékát lehetőleg egymáshoz közeli időben szállíttatják és gyártják le. A hajóhoz szükséges nyersanyag egy héten belül kerül beszerzésre, és közvetlenül a gyártósoron tárolják.
Ezek a folyamat-optimalizálások a gyár számára lehetővé teszik, hogy a motoros- és vitorlás hajóikat ügyfelei számára vonzó áron, ugyanakkor magas minőségben szállítsák.