Bavaria Yachts Hungary

Hajózáshoz és a hajóbérléshez kapcsolódó fontos információkat tudhat meg, műszaki tájékoztatókat tölthet le, kérdés-válasz formájában olvashat hasznos tapasztalatokról, hajókkal, vitorlás hajózással összefüggő témákról.

Gyakorlati tanácsainkkal szeretnénk hozzájárulni ahhoz, hogy pihenése zavartalan legyen és a felmerülő problémákra megoldást találjon.

Linkeket is talál, melyek a balatoni és tengeri hajózáshoz kapcsolódó oldalakra kalauzolják Önt.

 

Kaució

A bérelt hajó kulcsainak átvételekor kötelező a meghatározott letéti összeget (kaució) átadni irodánk vezetőjének, az esetleges károk fedezésére a hajón vagy a hajó felszerelésében, amelyek a bérlési idő alatt történnek.

Itt megemlítenénk, hogy irodánk csak a kaució mértékéig terheli Önt egy esetleges káreseménykor. Az afölötti kárösszeget a biztosító társaság fedezi.

A letéti összeg (kaució) többféleképpen befizethető: készpénzzel vagy banki átutalással.

A kaució befizetése előtt mindig ellenőrizzük, hogy a hajó megfelel-e az Interneten vagy az ajánlatban szereplő leírásnak, és alaposan ellenőrizzük a felszerelés minőségét.
Ha a hajót rendben, vagyis megfelelő állapotban visszaadjuk, akkor a kauciót „check-out”-nál teljes összegében visszakapjuk.

 

A hajó átvétele

Kérjük, a hajó átvételekor ellenőrizze a következőket:

A hajó kívülről

  • van-e bármilyen látható károsodás vagy felületi sérülés a hajótesten, oldalain és a fedélzeten
  • nézzük át a hajó oldalán lévő ütköző puffereket
  • nézzük át a horgonyt és a horgonykötelet, ellenőrizzük, hogy a másik végük rögzítve van-e a horgonykamrában. Tájékozódjunk arról, hogy létezik-e tartalék horgony és hol található.

Fedélzet felszereltsége

  • próbáljuk ki az árboc körüli csigákat, a rollgénuát és a rollgroszt
  • vizsgáljuk meg a stoppereket
  • álljunk az árboc mellé és nézzünk felfelé az árboc mellett, közben ellenőrizzük, hogy az árboc egyenes-e és az árboc keresztmetszete merőleges-e az árbochoz képest
  • húzzuk ki a vitorlákat a hajón és nézzük át, hogy nincsenek-e rajtuk sérülések
  • nézzük át a vitorlák felhúzó köteleit és a köteleket a vitorlák behúzására. Fontos ellenőrizni, hogy teljesen épek-e, nincsenek-e károsodva
  • forgassuk meg a kormányt mindkét irányba, hogy meggyőződjünk arról, hogy rendben van-e

Kötelező felszerelések

  • számoljuk meg a kikötői köteleket és gondoljuk át, hogy van-e elég
  • számoljuk meg a puffereket és jegyezzük fel a számot
  • vizsgáljuk meg a csáklyát
  • ellenőrizzük, hogy van-e a hajón vödör vagy szapoly a vízmerítéshez
  • nézzük át a hajó takarításához szükséges felszerelését
  • ne felejtsünk el gondoskodni az elektromos hálózatot összekapcsoló kábelről (parti csatlakozó)
  • vizsgáljuk meg a fenékvízpumpákat

Motor és elemek

  • adjunk gyújtást a motorra, és figyeljük meg, hogy a motor könnyen indul-e
  • tájékozódjunk a kilevegőzési folyamatról, hűtőimpeler cseréléséről, dekompresszor szellőzők létezéséről
  • ellenőrizzük, hogy az üzemanyag tartály - a szerződésnek megfelelően - tele van-e, illetve, hogy a motor üzemóra számlálója mit mutat
  • tudjuk meg, hogy hol találhatók a kézilámpák, mennyi a kapacitásuk és hogyan használhatók

Biztonsági felszereltség

  • ellenőrizzük, hogy hol helyezkednek el a tűzoltó készülékek
  • a mentőmellény száma a hajón tartózkodó személyek számának megfelelő-e. Ha gyerekeket is viszünk magunkkal, kérjünk külön gyerekmellényeket!

Készülékek

  • kapcsoljuk be és ellenőrizzük a jelzővilágításokat az éjszaki hajózáshoz és a rossz időjárási viszonyok esetében (piros, zöld és fehér jelzővilágítás)
  • tájékozódjunk arról, hol találhatók az elektronikus eszközök biztosítékai, és nézzük át, minden biztosítékon fel van-e tüntetve, mire szolgál
  • tájékozódjunk arról, hol találhatóak az elektromos csatlakozók
  • a hajó rendelkezik rádiómagnóval és LCD tv-vel, ellenőrizzük azokat is

A hajó belseje

  • ellenőrizzük, vannak-e látható károsodások a  bútoron vagy a hajó belső felszerelésében
  • tájékozódjunk arról, hol van a víztartály, és hogyan tölthető
  • ellenőrizzük, működik-e a gáztűzhelynek, és tájékozódjunk arról, hol található a gázpalack
  • ellenőrizzük a hűtőszekrényt
  • nézzük meg a higiéniai helyiséget
  • nézzük át a kabinokat, és ellenőrizzük, van-e elegendő ágynemű és takaró a csoport minden tagjának
  • ellenőrizzük, van-e elég edény és evőeszköz, valamint nézzük meg, van-e dugóhúzó, konzervnyitó
  • próbáljuk ki a belső világítást
  • ellenőrizzük az ablakokat és tetőablakokat, vizsgáljuk meg, hogyan nyílnak, illetve záródnak, jól működnek-e. Ellenőrizzük az ajtókat, a szekrényajtókat, és egyéb nyílászárókat, különösen tekintettel arra, jól zárhatók-e, hogy elkerüljük rossz idő esetén az állandó csapódásukat.

A hajó felszereltsége

Hajó átvételekor ellenőrizzük a felszerelést, és a felszerelés minőségét. A következőkben felsoroljuk a kötelező felszerelést, amelyet a Hajózási Szabályzat szerint minden charter hajónak birtokolnia kell, valamint azokat a dolgokat, amelyek jó, ha magunkkal viszünk:

Navigációs eszközök

  • térképek
  • útikönyvek
  • turisztikai útikönyv vagy bármilyen más prospektus az útvonalba eső látnivalókról, helységekről
  • GPS

A hajó felszerelése

  • horgony és tartalék horgony horgonykötéllel
  • négy darab kikötőkötél
  • tartalék kormányrúd
  • evezők
  • csáklya
  • iránytű világítással
  • előírt világítás
  • elemes kézilámpa
  • kürt

Biztonsági felszerelés

  • mentőmellények (mentőmellény száma a hajó kapacitásától függ)
  • mentőmellények gyerekeknek
  • mentőgyűrű és dobókötéllel (25 m hosszú)
  • jelző fáklyák (nem kötelező)
  • szapoly vagy fenékvíz szivattyú
  • tűzoltó készülékek

Elsősegélycsomag

Előírás minden nagyobb hajónak, amelynek hossza több mint 5 méter az elsősegélycsomagot.

Szerszám, tartalék felszerelés és más felszerelése

Az összes szerszámnak egy helyen kell lennie, lehetőleg dobozban, amelynek a következőket kell tartalmaznia:

  • harapófogó
  • különféle méretű kulcsok
  • kézi eszköz a vitorla javítására

A legénység összeállítása

Charter hajókon két kabin és egy szalon található, hat +1 (gyermek) ággyal. Legelőnyösebb, ha a hajó kapacitásának megfelelő számú személy veszi bérbe a hajót, mert úgy a legkevesebb az egy főre eső összeg. A legjobb társaságban utazni, de ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a balatoni vitorlás élet sokban különbözik a szokásos életmódunktól – összezártság, új környezet, ismeretlen kísértések, kis terület, az elzárkózás lehetőségének hiánya stb.

Alapfeltétele minden sikeres hajótúrának, hogy a csoport egységes legyen, vagyis hasonló érdeklődési körű emberekből álljon. Vannak, akik csupán pihenni szeretnének, vannak, akik aktív kikapcsolódásra vágynak Vannak, akik szeretnének elvonulni a mindennapi élet elől, és a természetben keresik a kikapcsolódást, mások pedig a balatoni vitorlázásban arra látnak lehetőséget, hogy minél több helyre eljuthatnak, minél több nevezetességet megtekinthetnek. Egyesek kedvelik a pihenést - horgonyt eresztve, mások a strandokat kedvelik. Úgy válasszunk csapattársakat, hogy az út mindenki igényét kielégítse, és kisebb-nagyobb eltéréssel a cél közös legyen. Annak érdekében, hogy az utazás mindenkinek feledhetetlen legyen, az utazási tervet együtt dolgozzuk ki, tiszteletben tartva egymás véleményét, kívánságát.

Abban az esetben, ha skipper nélkül bérelünk hajót, még indulás előtt jelöljük ki a kapitányt, aki felelős veszélyes helyzetekben döntést hozni. Az, aki átveszi a kormányt, a csapat minden tagjának bizalmát és tiszteletét élvezi, de egyben felelős is a csapat tagjaiért és a hajóért, ezért nagyon fontos, hogy kellő szakmai tudással és tapasztalattal rendelkezzen.

A hajó visszaadása

Amit Ön elvár a charter irodától a kiválasztott hajó átvételkor, azt várja el az iroda Öntől a hajó visszaadásakor.

A hajót pontosan, a megbeszélt időben kérjük visszaadni, és abban az állapotban, ahogy kaptuk, vagyis külső vagy belső károsodások nélkül, minden hozzátartozó és tartalék felszereléssel együtt, és természetesen feltöltött üzemanyag tartállyal.

Köszönjük figyelmét!