Bavaria Yachts Hungary

Boot Düsseldorf 2009

Boot Düsseldorf 2009

A düsseldorfi hajókiállítás optimizmust teremtett.
Szakma egyöntetű véleménye: A világméretű vízi sport kiállítás egyértelműen sikeresebb volt a vártnál.

Alaptalannak bizonyult a kiállítók korábbi szkepticizmusa.
Ugyan kevesebb látogató érkezett a Rajnára, de annál inkább megörvendeztették a szakmát

A vásár hivatalos zárójelentése:
Visszatért az optimizmus a jacht- és vízis port üzletágba.
A világgazdaságban beálló feszült helyzet a jacht- és vízi sport üzletágában nagy szkepticizmust eredményezett a düsseldorfi hajókiállítás megnyitása előtt.
2009. január 25-én, a vásári napokat követően megerősítést nyert, hogy még mindig nagyon nagy számban értékesíthetőek a hajók!
65 országból 238.000 látogató gondoskodott az elégedett kiállítók elfoglaltságáról, és számos meglepően jó üzletkötés létrejöttéről.
2008-ban 267.000 látogató volt, itt tehát érezhető némi visszaesés.
A világméretű jacht- és vízi sportvásáron 57 ország 1.641 kiállítója 17 vásárteremben 220.000 nm kiállító-területen mutattak be új hajókat, új vízi sportszereket, felszereltséget és tartozékot.

„A 2009-es düsseldorfi hajókiállításon érezhetően nehéz feltételek mellett sikerült megrendezni a fogyasztói show-t. Ahogyan az várható volt, vesztettünk látogatókat. De az erős szándékú, jachtok és a vízi sport iránt élénken érdeklődő ügyfeleket sikerült megtartani, és ők lendületet adnak az
üzletágnak.”- mondja Werner Matthias Dornscheidt, a düsseldorfi vásár ügyvezető igazgatója.
„A vásár ismét bizonyított, és betöltötte konjuktúra barométer funkcióját annak tekintetében, hogy milyen visszaesések- emelkedések várhatóak a gazdaságban.”
Ezt Jürgen Tracht is megerősíti, a vízi sportüzletág szövetségi ügyvezetője:
„Az első, igen erős hétvége után nagy fellélegzés vonult át a csarnokokon, ami egy „pszichológiai” fordulatot jelzett.”

Az első látogató-megkérdezések kiértékelése is a közönség magas minőség iránti érdeklődését, és nagy vásárlóerejét bizonyítja.
A látogatók 71%-a állította, hogy 2009- ben hajót, felszerelést, vízi sportszereket szándékoznak vásárolni. Kereken 60% megrendelt vagy vásárolt is valamit a kiállításon.
45.000 kiállítás-látogató külföldről érkezett, főként az amerikai térségből és a közép keletről.


A hajók és jachtok piaca Jürgen Tracht véleménye szerint egyértelmű trendet mutat:
"Az innovációt és a minőséget ügyfelek egyértelműen az ár elé helyezik!
A kreatív vállalkozások, akik kényelmet, minőséget és szervizt biztosítanak, jól el tudnak helyezkedni a piacon."
Ez idén épp a vitorlás hajóknál és jachtoknál mutatkozott meg világosan.
Michael Schmidt, HanseYachts AG, Greifswald: "A 2009- es hajókiállítás ragyogóan sikerült. Évek óta ez volt az egyik legjobb a forgalom szempontjából. Egy nagyon- nagyon jó vásár. Heves kezdet, ragyogó közönség.
És ez folytatódott a legvégéig. Az elvárásainkat messzemenőkig felülmúlta."

Mindenesetre a 80.000 és 200.000 EUR értékű, közepes nagyságú motor- és vitorlás hajók szegmensében visszaesett a kereslet és a nagyméretű jachtok üzlete sem az előző évek lendületével haladt tovább. Mindemellett a vezető hajógyárak és kereskedők jó szerződésekről és számos nemzetközi érdeklődésről beszélnek.

A felszereltségek és tartozékok tekintetében a trend a nagyobb komfort és biztonság irányába tendál. Ezen szegmens iránti kereslet pontosan egybeesik az előző évek színvonalával.

A nyaralásokkal sincs takarékoskodás!
A düsseldorfi vásár egy első osztályú utazási börze is egyben. A megkérdezések szerint a látogatók 54%- a vízi sporthoz kapcsolódó üdülést tervez, 42 %-uk a vásáron keresi következő úti célját. A vízi turizmus kereskedői és kiállítói igen kedvező üzletekről beszélnek. Erős volt a foglalások aránya, a flották nemcsak belföldi, de nemzetközi szinten is maximálisan kihasználtak.
Vitorlások számára a Keleti- tenger, a Földközi- tenger, vagy akár a tengeren túli területek többnyire a menetirány céljai.

A hajók és jachtok a látogatók érdeklődésének tekintetében a korábbiakhoz hasonlóan most is az első helyen állnak. A látogatók két harmada akart erről a területről informálódni. Ezt követték a hajófelszerelések, motorok, és technikai tartozékok (60%), vízturisztikai ajánlatok, hajó- és yacht utak, és búvárkodás.

A 2009- es düsseldorfi hajóvásár és kiállítás alig hagyott kívánnivalót a látogatók kívánságainak tekintetében: az első megkérdezések szerint a látogatók több mint 90%-ának elvárásai teljesültek.